Veelgestelde vragen

Nog een vraag? Hier verzamelden we de meest gestelde vragen en gaven er zo duidelijk mogelijk antwoord op. 

Alle info omtrent onze activiteiten in coronatijden vind je hier

Inschrijven en betalen

Hoe kan ik betalen?

Je betaalt bij inschrijving, via onze online beveiligde betaalmodule of via overschrijving.

Tot wanneer kan ik inschrijven?

Je kan inschrijven tot 3 dagen voor aanvang van de Digital Tips & Talks, indien er nog plaatsen beschikbaar zijn.

Kan ik meerdere personen inschrijven?

Je schrijft het best apart in. Per inschrijving is het namelijk belangrijk een geldig e-mailadres te hebben. Elke deelnemer moet immers inloggen vanuit zijn of haar persoonlijk e-mailaccount.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?

Annuleren kan tot 24 uur voor aanvang van de Digital Tips & Talks.

 

Inloggen en deelnemen

Kan mijn partner ook deelnemen?

Dat kan zeker! Jullie kunnen volgen vanaf hetzelfde scherm.

Hoe neem ik deel?

Je neemt deel door te klikken op de link die je via e-mail van Colruyt Group Academy hebt ontvangen.

Wanneer log ik best in?

Idealiter log je 5 minuutjes voor aanvang in. Dit kan door op de link te klikken die je via e-mail hebt gekregen van Colruyt Group Academy.

Ik heb mijn bevestigingsmail niet ontvangen; wat nu?

Neem contact op met info@colruytgroupacademy.be en vraag om je toegangslink opnieuw te verzenden.

Moet ik iets klaarleggen voor de Digital Tips & Talks van start gaat?

Als je graag iets noteert, kan het handig zijn om pen en papier bij de hand te hebben.

Kan ik vragen stellen tijdens de Digital Tips & Talks?

Dat kan zeker! Gedurende de sessie heb je de mogelijkheid om vragen te stellen via de chatbox. Onze spreker probeert die zo veel mogelijk te beantwoorden.

Hoor ik de andere deelnemers tijdens de Digital Tips & Talks?

Nee. Alle deelnemers zijn gedurende de Digital Tips & Talks standaard gemuted.

Krijg ik na afloop de slides van de presentatie van de Digital Tips & Talks?

Ja, na afloop sturen we je nog een mailtje met een samenvatting van de slides.

Kan ik de Digital Tips & Talks nadien nog herbekijken?

Dat kan zeker. Na afloop van de Digital Tips & Talks ontvang je een link met de opname. Zo heb je nog 72 uur tijd om alles te (her)bekijken.

 

Technische vragen

Via welk platform streamen jullie de digitale Digital Tips & Talks?

We werken via het platform Livestorm.

Moet ik bepaalde software installeren?

Nee, je hoeft geen software te installeren. Het volstaat om op de link te klikken die je via mail hebt ontvangen.

Maakt het uit welk toestel ik gebruik (laptop/desktop/tablet/mobiel)?

Idealiter log je in vanaf een laptop of desktop. Je kan ook volgen vanaf je tablet/mobiel (iPhone, iPad en Android toestellen), maar dan kan er wat vertraging op het beeld zitten.

Welke browsers werken het best?

We raden je aan om een van volgende browsers te gebruiken: Google Chrome, Firefox, Opera, Safari (12.1+), Edge (79+). Indien je deelneemt vanuit een andere browser, kan er wat vertraging op het beeld zitten.

Ik heb ingelogd maar de Digital Tips & Talks wordt niet geladen?

Als je op de toegangslink hebt geklikt maar een de laadcirkel blijft zien, zit je wellicht op een beveiligd netwerk of firewall. Los dit probleem als volgt op:

* Schakel de firewall uit of gebruik een ander netwerk of

* Gebruik het 4G-netwerk van uw mobiel en maak verbinding via uw mobiel (mobiele hotspot)

Wat als mijn audio niet werkt op mijn gsm/tablet?

Let erop dat je luidspreker aanstaat. Kijk ook goed dat je instellingen juist staan en dat deze bijvoorbeeld niet op “koptelefoon” staan. Wanneer dit niet lukt, probeer dan eerst eens om je toestel weer op te starten.

 

Technische tips voor een optimale gebruikerservaring van onze Digital Tips & Talks:

* Maak zoveel mogelijk gebruik maken van een recente browser (Chrome, Firefox of Safari).

* Je hebt een minimum schermgrootte nodig om de Digital Tips & Talks te kunnen bekijken (meer dan 1280 pixels breed)

* De Digital Tips & Talks is responsief op mobiele apparaten, maar de ervaring is altijd beter op een gewoon scherm.

* Zorg ervoor dat er geen ander tabblad, venster of apparaat is verbonden met hetzelfde profiel

* Je hebt een minimum download vermogen nodig (5MB). Je kan dit hier testen: Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test

* Bekijk indien mogelijk De Digital Tips & Talks niet op een beveiligd netwerk. Als je netwerk wordt beschermd door een restrictieve firewall, zal de ervaring niet zo goed zijn. Om dit probleem op te lossen: verander netwerk, schakel de firewall uit of deel uw 4G-netwerk.

* Controleer je netwerk (firewall), als je de laadcirkel ziet, maar de kamer laadt niet

* Schakel de firewall uit in je firewallinstellingen of gebruik een ander netwerk

* Gebruik het 4G-netwerk van je mobiel en maak verbinding via mobiele hotspot

Inschrijven en betalen

Hoe kan ik andere mensen inschrijven? 

Bij je inschrijving staat in het begin jouw naam automatisch ingevuld. Verander je naam in de naam van de persoon die je wil inschrijven.Bij je inschrijving kan je de namen invullen van alle personen die je mee wil inschrijven.

Hoe kan ik zien of ik ingeschreven ben? 

Via je Xtra-account kan je een overzicht vinden van je ingeschreven workshop(s). Bovendien ontvangt de inschrijver na elke inschrijving ook een bevestigingsmail. 

Kan ik mijn inschrijving annuleren? 

Je kan je inschrijving kosteloos annuleren tot 30 dagen voor aanvang van de workshop. Stuur hiervoor een mail naar info@colruytgroupacademy.be(link sends e-mail).

Kan ik mijn inschrijving veranderen naar een andere locatie of datum? 

Tot 30 dagen voor je workshop kan je zonder probleem je inschrijving aanpassen. Stuur hiervoor een mail naar info@colruytgroupacademy.be

Ik heb mij ingeschreven voor een workshop, maar nog geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu? 

Opgelet: soms belandt de bevestigingsmail in je spamfilter, dus check dat even. 
Niets ontvangen? Stuur een mail naar info@colruytgroupacademy(link sends e-mail). We helpen je zo snel mogelijk verder.

Een vraag over Xtra of je Xtra-profiel?

Lees alle info op mijnxtra.be

 

Hoe kan ik betalen?

Je betaalt bij inschrijving, via onze online beveiligde betaalmodule of via overschrijving.

Ik heb betaald, maar nog geen bevestiging ontvangen

Het duurt altijd enkele dagen voor een betaling verwerkt is.
Opgelet: soms belandt de bevestigingsmail in je spamfilter, dus check dat even. 

Heb je een week na je betaling nog geen bevestiging ontvangen? Bel dan tijdens de kantooruren naar 02/363 55 31.

Hoeveel personen kunnen er deelnemen aan een workshop voor bedrijven?

Bij elk thema staat het minimale en maximale aantal deelnemers vermeld.
Op enkele uitzonderingen na, kunnen jullie met 20 personen deelnemen aan een workshop.
Zijn jullie met meer dan 20 collega’s? Dan kunnen jullie in afzonderlijke groepen werken en eventueel samen eten. Het maximale totale aantal deelnemers hangt af van de capaciteit van de gekozen Academy en de beschikbaarheid van zalen en lesgevers.

Wat is inbegrepen in de prijs?

Bij elk thema staat vermeld wat er precies is inbegrepen in de prijs.
Standaard zijn deze zaken inbegrepen:

  •     * de huur van de zaal/keuken waarin de workshop plaatsvindt
  •     * professionele begeleiding (lesgever)
  •     * het nodige materiaal
  •     * niet-alcoholische dranken (water, frisdrank, koffie, thee)
  •     * bij de kookworkshops: na het koken genieten jullie samen van de maaltijd die jullie bereid hebben

Kortom, wij zorgen dat alles aanwezig is om samen met je team in een ongedwongen sfeer aan de slag te gaan en een fijne tijd te beleven.

Kunnen we meerdere workshops gelijktijdig laten plaatsvinden?

Ja. Jullie kunnen samen dezelfde workshop volgen, of bewust kiezen voor verschillende thema’s. Het maximale totale aantal workshops hangt af van de capaciteit van de gekozen Academy en de beschikbaarheid van zalen en lesgevers.

Wat met allergenen?

Het is mogelijk om boter en melk te vervangen door lactosevrije varianten, maar we kunnen geen absolute zekerheid garanderen. Andere producten kunnen immers ook sporen van melk of melkproducten bevatten. In sommige workshops hebben we glutenvrije recepten geïntegreerd.
Wie meer informatie wil over allergenen, kan contact opnemen op 02/363.55.31 of info@colruytgroupacademy.be(link sends e-mail)

Hoelang duren de workshops?

Bij elk thema staat de duurtijd vermeld. De meeste workshops duren 3 uur.

Kunnen we het tijdstip van de workshops kiezen?

Ja en neen.  Jullie kunnen jullie wensen doorgeven. We houden daarmee zo veel mogelijk rekening, maar alles hangt af van de beschikbaarheid van de zalen.

Kunnen we workshops boeken op zondag?

Neen. Op zondag zijn we gesloten.

Mogen we een thema kiezen uit de workshops voor iedereen (= open aanbod voor consumenten)?

Neen. Het aanbod voor bedrijven is een apart aanbod.

Hoelang op voorhand moeten we een workshop voor bedrijven aanvragen?

Hoe vroeger, hoe beter. Zo hebben jullie meer kans dat onze zalen en lesgevers nog beschikbaar zijn.  De uiterste datum is 14 dagen voor het gewenste tijdstip van de workshop (mits beschikbaarheid van de zaal en de lesgever).

Kunnen we in combinatie met een workshop ook vergaderen bij jullie?

Ja. Jullie kunnen voor of na de workshop een extra zaal huren (uitgerust met beamer, flipover, …). Tijdens de vergadering kunnen we ook catering voorzien.

Kunnen we een tweetalige workshop laten plaatsvinden?

Ja. Voor de meeste thema’s kunnen we een beroep doen op tweetalige (NL en/of FR en/of ENG) lesgevers.

Waarom is een workshop voor bedrijven duurder dan een workshop voor consumenten?

Voor onze workshops voor consumenten werken we nauw samen met een aantal leveranciers, waardoor we de huidige prijszetting kunnen aanbieden. Voor de workshops voor bedrijven hebben we vandaag geen partnerships.

 

Hoe verloopt een verjaardags- of kinderfeestje bij Colruyt Group Academy?

Tijdens het feestje is er voldoende afwisseling tussen activiteiten zoals koken, knutselen, bewegen, rustige spelletjes ….
Kies je voor een verjaardagsfeestje? Tijdens het feestelijke verjaardagsmoment bieden we drankjes (onder andere kinderchampagne) aan, samen met een versierde verjaardagcake. Kinderen kunnen op dat moment ook hun geschenkje aan de jarige geven.

Voorzien jullie een verjaardagstaart?

Voor elk verjaardagsfeestje voorzien we een versierde cake met verjaardagkaarsjes. Het gaat om een quatre-quarts basiscake, die de meeste kinderen lusten. We versieren de cake met poedersuiker en een eetbare topping. Je kan ook altijd je eigen cake of taart voorzien. Als je liever je eigen cake meebrengt, mag je ons via e-mail verwittigen.

Wat met allergenen?

Het is mogelijk om boter en melk te vervangen door lactosevrije varianten, maar we kunnen geen absolute zekerheid garanderen: andere producten kunnen namelijk ook sporen van melk of melkproducten bevatten. De recepten aanpassen is dus niet mogelijk, maar we kunnen wel een alternatief bij de cake tijdens het verjaardagsmoment voorzien. Wie meer informatie wil over allergenen, kan contact opnemen met de coördinator van het verjaardagsfeestje.

Wat is de prijs per kind?

Een verjaardagsfeestje voor 6 tot 10 kinderen bedraagt € 180 incl. 21 % BTW. Vanaf het 11e kind komt er € 18 per deelnemer bij. Het maximaal aantal deelnemers ligt vast op 12 kinderen per verjaardagsfeestje. Voor het 11e en 12e kind zal er een factuur opgemaakt en nagestuurd worden. 

Wat is het minimaal- en maximaal aantal deelnemers?

Het minimaal aantal deelnemers is 6 kinderen, het maximaal aantal ligt vast op 12 kinderen.

Wat als er meer dan 12 deelnemers zijn?

Om de kwaliteit van onze workshops te garanderen, zijn al onze feestjes bestemd voor maximum 12 deelnemers. We kunnen wel 2 feestjes tegelijkertijd organiseren in 2 zalen met 2 lesgevers (in dezelfde of verschillende thema's) en in geval van een verjaardagsfeest het verjaardagmoment samen vieren.

Vanaf wanneer mogen kinderen deelnemen?

Om de kwaliteit van onze kinderfeestjes te garanderen, is het belangrijk dat de leeftijd van de kinderen overeenstemt met de minimale leeftijd voorzien voor het gekozen thema. Indien de meerderheid van de kinderen de minimale leeftijd heeft bereikt en slechts enkelen nog niet, is er geen probleem. De workshops zijn bestemd voor kinderen vanaf 6 jaar. Om de workshop volwaardig te kunnen beleven, moeten de kinderen kunnen lezen en schrijven.

Moeten we zelf voor extra begeleiding zorgen?

Onze animator zorgt voor enthousiaste begeleiding tijdens de workshop. We vragen je wel om voor kinderen van 5 tot 7 jaar (van de 3de kleuterklas tot het 2de leerjaar) zelf voor 2 extra begeleiders (ouder dan 18 jaar) te zorgen, voor kinderen vanaf 8 jaar (vanaf het 3de leerjaar) volstaat 1 extra begeleider. Wat verwachten we van een begeleider? Begeleiders steken een handje toe bij de uitvoering van de activiteiten (koken/knutselen), onder begeleiding van de animator.

Op welke dagen worden er feestjes georganiseerd?

We organiseren kinderfeestjes op woensdagnamiddag, zaterdagvoormiddag en -namiddag. Tijdens schoolvakanties zijn ook andere dagen mogelijk. De beschikbare momenten kan je raadplegen op onze website. Op zondag en maandag zijn onze Academy’s gesloten. Ook van 15/7 t.e.m. 15/8 en tussen Kerst en Nieuwjaar zijn we gesloten.

Kan ik afwijken van de feestmomenten die op de website staan?

Nee, je kan alleen kiezen uit de data en tijdsblokken die we voorzien in de kalender op onze website. Een paar keer per jaar voegen we nieuwe feestmomenten toe. Wanneer dat is, kom je te weten op onze website.

Kan ik een feestje annuleren?

Het is mogelijk om een feestje te annuleren onder bepaalde voorwaarden. Als je meer dan 4 weken vooraf annuleert, heb je recht op een volledige terugbetaling van het betaalde bedrag. Als je tussen 4 weken en 15 dagen annuleert, heb je recht op 50 % terugbetaling van het betaalde bedrag. Als je een verjaardag- of kinderfeest minder dan 15 dagen vooraf annuleert, is er geen terugbetaling mogelijk.

Kunnen de feestjes ook thuis plaatsvinden?

Neen, we organiseren alleen feestjes in één van onze Academy-huizen

Kan ik een cadeaubon gebruiken bij een verjaardags- of kinderfeest?

Ja, het is mogelijk om een cadeaubon in rekening te brengen..

Kan ik een verjaardags- of kinderfeest plannen voor 2 kinderen tegelijk?

Als je een verjaardagsfeestje plant voor 2 jarigen, vieren we hen allebei! Maar het maximaal aantal deelnemers voor 1 feestje blijft wel 12 kinderen.

Voorzien jullie hapjes en drankjes?

Bij elk feestje voorzien we hapjes en drankjes die de meeste kinderen lekker vinden. Je hoeft dus zelf niets mee te brengen.

Wat met allergenen?

Het is mogelijk om boter en melk te vervangen door lactosevrije varianten, maar we kunnen geen absolute zekerheid garanderen. Andere producten kunnen ook sporen van melk of melkproducten bevatten. Wie meer informatie wil over allergenen, kan contact opnemen met de coördinator van je kinderfeestje.

Kunnen kinderen met een beperking deelnemen aan een verjaardagsfeestje?

Het concept van onze Academy’s is aangepast aan mensen met een beperkte mobiliteit. Alle parkeerplaatsen, zalen en toiletten zijn makkelijk beschikbaar. Voor een ideaal verloop van een verjaardags- of kinderfeest, raden we aan kinderen met een beperking te laten begeleiden door een volwassene. Neem zeker vooraf contact op met onze coördinatoren, ze zullen antwoorden op al je vragen. En als je onze Academy op voorhand wil bezoeken, ontvangen ze jou met plezier.

Voorzien jullie uitnodigingskaartjes?

We voorzien geen uitnodigingskaartjes voor een kinderfeestje, wel als het om een verjaardagsfeest gaat.
Na je reservatie contacteren we je voor de adresgegevens. Na ontvangst van de gegevens versturen we de uitnodigingen meteen.

Kan ik zelf een thema kiezen of aanpassen?

Je kiest het thema van je kinderfeestje aan de hand van het vastgelegde aanbod. Het is niet mogelijk om zelf een thema te bedenken of het draaiboek van een thema te veranderen.

Krijgen de deelnemers van een feestje een souvenir?

We voorzien voor elke deelnemer een goodiebag met producten van onze partners. De inhoud van de goodiebag kan verschillen naargelang het thema van je feestje.
*Owv Covid-19 voorzien we tijdelijk geen goodiebags.

Hoe lang op voorhand reserveer ik een feestje?

Je kan reserveren zolang er data beschikbaar zijn. Een paar keer per jaar voegen we nieuwe feestmomenten toe. Wanneer dat is, kom je te weten op onze website.
Om een optimale organisatie van je feestje te garanderen, raden wij aan minimaal 3 weken op voorhand te reserveren. Zo hebben wij voldoende tijd om alles voor te bereiden naar je voorkeur.

Ontvangen personeelsleden van Colruyt Group korting?

Colruyt Group voorziet geen korting voor personeelsleden bij de organisatie van een verjaardags- of kinderfeestje.

Moeten de kinderen verkleed naar het feestje komen?

Kinderen mogen verkleed naar het feestje komen, maar het is zeker geen verplichting. Voor sommige thema’s hebben we accessoires voorzien. Voor andere thema’s niet.


 

 

Hoe wissel ik mijn cadeaubon in?
Kies een workshop uit ons ruime aanbod. Bij het afrekenen kan je de code van je cadeaubon ingeven en wordt hij automatisch verwerkt. Per reservatie kan je één code gebruiken.

Moet ik mijn cadeaubon in één keer besteden?
Je cadeaubon wordt automatisch toegepast op de volledige waarde van je winkelmandje. Overschrijdt de waarde van je winkelmandje het bedrag op je cadeaubon dan vragen we je het restbedrag te betalen via een betalingswijze naar keuze.

Wanneer krijg ik mijn cadeaubon?
Kies je voor een digitale bon, dan zit die meteen bij je bevestigingsmail. Die krijg je max. 1 werkdag na je aanvraag.
Onze papieren cadeaubon krijg je binnen de 2 werkdagen.

We activeren de cadeaubon enkele werkdagen nadat we jouw betaling gekregen hebben. 

Ik heb de digitale/papieren cadeaubon nog niet ontvangen, wat nu?
Stuur een mailtje naar info@colruytgroupacademy.be of bel 02 363 55 31. Wij sporen dan snel je cadeaubon op.

Ik ben mijn cadeaubon kwijt, wat nu?
Geen probleem, je kan een nieuwe digitale versie opvragen door een mailtje te sturen naar info@colruytgroupacademy.be. Of neem contact met ons op via het nummer 02 363 55 31.

Hoe lang is mijn cadeaubon geldig?
Onze cadeaubonnen zijn 1 jaar geldig, vanaf de aanvraag van de cadeaubon. Die termijn kan (gratis) verlengd worden:

- voor cadeaubonnen die binnenkort (maximaal 2 maanden) vervallen,
- voor cadeaubonnen die recent vervallen zijn (maximaal 2 maanden).

Je cadeaubon kan maar 1 maal verlengd worden, met een termijn van maximaal 2 maanden.

Opgelet: de geldigheidsduur van je cadeaubon kan pas verlengd worden als je ons contacteert. De geldigheidsduur van je cadeaubon wordt dus niet automatisch verlengd.

Voor welke workshops kan ik de cadeaubon gebruiken?
De cadeaubon is geldig voor alle workshops in ons aanbod, behalve voor de workshops voor groepen en voor verjaardagsfeestjes.

Hoe wordt mijn cadeaubon verrekend als ik ook een promo code gebruikt?
We houden eerst rekening met je promo code en passen daarna pas je cadeaubon toe.

Hoe kan ik het saldo van mijn cadeaubon raadplegen?
Om je saldo te consulteren moet je ingelogd zijn. Je kan dan onder je profiel je cadeaubon ingeven.

Stuur een mail naar info@colruytgroupacademy.be met een beschrijving van  het verloren voorwerp. Je kan het dan komen afhalen. We kunnen het ook opsturen naar je adres. Dit is wel op eigen risico.

Als je  contact wil opnemen met een van onze medewerkers kan je tijdens de kantooruren altijd bellen naar 02/363 55 31.

Bezorg ons je CV samen met je motivatie. Alle details vind je op onze pagina word lesgever.

Colruyt Group Academy biedt ook workshops op maat van bedrijven en groepen. Alle details vind je op onze pagina voor bedrijven.

Dat kan in combinatie met een workshop. Meer info vind je op de infopagina van het aanbod voor bedrijven.